DaniqueSmit.reismee.nl

Voorbereidingen voor mijn reis.

Hallo allemaal,

zoals waarschijnlijk bijna al iedereen weet ga ik deze zomer naar Oeganda om daar vrijwilligerswerk te doen. Om precies te zijn is dit in de hoofdstad Kampala of in ieder geval in de buurt van. Ik had al een kleine to do list gemaakt en zal jullie een klein stukje laten zien:

  • ticket boeken --> Check!
  • Vaccinaties halen--> Check!
  • Verklaring Omtrent Gedrag --> Check! (jaja, ik heb me gedragen!)
  • reisverzekering--> Check!
  • annuleringsverzekering --> Check!
  • paspoort aanvragen --> Check!

Ik ga naar het kinderproject. Dat houd in dat ik de kinderen help op school door ze bijles te geven en ze te helpen met dingen die ze moeilijk vinden. Ik moet helpen organiseren bij sport- en spel activiteiten, meehelpen bij ambachtsvakken, theorie en praktijk en computerlessen geven. Ook mag ik meehelpen op medisch gebied. Ik mag dan helaas niet zoveel doen omdat ik geen opleiding in die sector heb, wat eigenlijk ook wel begrijpelijk is. Wel mag ik de kinderen bijvoorbeeld wegen en kleine dingetjes doen zoals wondjes verzorgen. Wat me wel eng lijkt is het helpen bij bevallingen, al denk ik dat ik alleen mag toekijken maargoed. Verder vinden de mensen op het project het ook fijn als ik zal meehelpen met het eten maken voor ongeveer 600 kinderen op het project haha.

Ik heb me ook ingeschreven voor een safari. Dat is een weekendje lang kamperen in de echte jungle. Ik slaap in een soort hutje, zo primair mogelijk. Dat lijkt me echt super gaaf! Verder zal ik de Big 5 zien als we geluk hebben.

Het belangrijkste is nog wel waar ik verblijf. Ik slaap ineen huis voor vrijwilligers van Doingoood zelf in Kampala. Deze is geheel beveiligd met hek en al. Ik weet dat daar ook nog een meisje uit België zit en een familie uit Nederland in de tijd dat ik daar zit. Ik ben dus niet alleen, dat vind ik ook wel erg fijn.

Ik heb al mijn vaccinaties ook al binnen. Ik moest ingeënt worden voor hepatitis A+B, Gele Koorst, DTP.De Malaria pillen zijn ook nodig en ook al in huis.

Verder is het alleen nog afwachten tot het eindelijk 29 juni is en ik kan vertrekken! Mijn koffer staat al 4 maanden te verstoffen en ik zou hem nu al willen inpakken zoveel zin ik er in heb. Ik hoop jullie via deze reisblog op de hoogte houden van mijn avontuur zolang het internet meewerkt. Het is en blijft toch Afrika, haha. Tegen de tijd dat ik bijna zal vertrekken komt er vast nog wel een nieuwe blog! Veel plezier met lezen en jullie reacties zijn van harte welkom.

Groetjes Danique

Reacties

Reacties

Yvannakarsten

Klinkt onwijs gaaf Danique!
Ik wens je alvast heel veel succes en veel plezier! xx

mamma

We gaan nu echt aftellen!!! Jouw droom....

Robert

Het aftellen is begonnen!
Nog een paar maanden en dan wordt het stil in huis :-(

Miranda

Wat een avontuur en wat mooi on te lezen hoe gemotiveerd je bent en hoeveel zin je erin hebt. Succes en veel plezier met de verdere voorbereidingen. Dikke knuffel van mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood